Vant pris for boligprosjektet med de mest fornøyde kundene

Prosjektteamet som har jobbet med Kløverenga som vant beste prosjekt i ettårsbefaringsfasen. F.v. Erik Thorén, Nils Jørgen Busland, Thøger Bjerkli-Rokke og Pål Ingeberg.

Prognosesenteret har kåret boligaktørene med høyest kundetilfredshet, og Trysilhus kunne blant annet ta med seg prisen for beste prosjekt i ettårsbefaringsfasen hjem.

Det var boligprosjektet Kløverenga i Nannestad som stakk av med prisen. Kundene har gitt en kundetilfredshetsindeks (KTI) på hele 89 av 100 etter å ha bodd i leilighetene sine i over ett år.

− Denne prisen henger høyt hos oss. Det er hvor fornøyde kundene er etter å ha bodd i boligen i over ett år som vi legger mest vekt på, sier Thøger Bjerkli-Rokke som er prosjektutvikler i Trysilhus Akershus, og som har hatt utviklingsansvaret for boligprosjektet Kløverenga.

Kløverenga er et boligprosjekt som består av flermannsboliger i tun og som ligger i Nannestad.

Kløverenga vant faktisk pris i fjorårets utdeling også, den gang for beste prosjekt i overleveringsfasen. Da fikk prosjektet en KTI på 88. Nå, ett år senere, har kundene løftet KTIen med ett poeng. Det mest vanlige er at KTIen synker fra overlevering til ettårsbefaring, derfor er dette resultatet ekstra gledelig.

− Vi er et team som har jobbet sammen i flere år og som har stor tillit til hverandre. Vi snakker sammen hver dag, og kan ta raske beslutninger når det er behov for det. Og så er det en gjeng med flinke folk jeg jobber med, sier Thøger.

Trysilhus hadde nok et boligprosjekt inne på topp 10-listen. Dette er også et prosjekt hvor Trysilhus Akershus er utbygger. Boligprosjektet Evangtunet 2 som ligger på Årnes fikk en KTI på 84.

I tillegg til å ha disse to prosjektene inne på topp 10-listen for KTI i ettårsbefaringsfasen, kom prosjektet Strandenga i Rælingen på topp 10-listen for overleveringsfasen med en KTI på 86.

− Vi jobber systematisk for å bli bedre på kundetilfredshet og tar til oss tilbakemeldingene som vi får fra våre kunder. Å være med å prege prisene som Prognosesenteret deler ut hvert år er viktig for oss, og gir oss motivasjon til å hele tiden bli bedre på kundetilfredshet, sier Knut Anders Berg, leder for kundeservice i Trysilhus.