Kundereisen

Vår visjon er «å skape boglede». Å gi våre kunder god oppfølging gjennom hele kundereisen er en sentral del av arbeidet mot å nå vår visjon. Vi er opptatt av at du skal oppleve trygghet og forutsigbarhet i prosessen med å kjøpe og eie en Trysilhus-bolig.

Når du har signert kontrakt om kjøp av bolig av oss, er dette de viktigste kontaktpunktene du vil ha med oss:

«Mitt Trysilhus»:

Etter at du har gjennomført kontraktsmøtet med selgeren som har fulgt deg opp i salgsprosessen, vil du få tilgang til vår kundeportal som vi kaller «Mitt Trysilhus». Denne tilgangen er viktig for deg som kunde, for det er i «Mitt Trysilhus» at den videre oppfølgingen i stor grad vil foregå.

Det er her du vil legge inn dine tilvalg, her finner du informasjon om status på byggeprosessen av boligen din, du finner dine kontraktsdokumenter, dokumentasjon om boligen din og FDV-dokumentasjon, og det er her du melder inn eventuelle reklamasjoner.

Vi vet at det er viktig for mange å kunne kontakte oss direkte. Derfor kan du ringe vårt kundesenter mellom kl. 10 og 14 på hverdager på 32 21 55 10 eller sende en e-post til kundesenter@trysilhus.no.

Tilvalg og fargevalg:

Dersom du har kjøpt en bolig som skal bygges eller som er tidlig i byggeprosessen, har du muligheten til å velge tilvalg og andre farger i leiligheten. Oversikt over hvilke muligheter du har finner du i «Mitt Trysilhus».

Du legger til tilvalg som du ville gjort i en nettbutikk. I handlekurven vil du få oversikt over hva totalkostnaden på boligen vil bli inkludert tilvalg.

Du vil bli kontaktet av selger når fristen om tilvalg går ut, for å bekrefte at de eventuelle endringene du har gjort stemmer.

Ferdigbefaring:

Ca. seks uker før dato for overtakelse vil du få en innkalling til ferdigbefaring av boligen. Ferdigbefaringen finner sted to uker før overtakelse og er til for å se at alt i din leilighet er ferdig og slik som du har bestilt.

På ferdigbefaringen vil du møte selgeren du har hatt kontakt med samt en kundeansvarlig, som vil følge deg opp etter overtakelse.

Overtakelse:

Så er dagen her hvor du skal få nøkkelen til din nye bolig! På ferdigbefaringen har du avtalt tidspunkt med din kundeansvarlige, og dere går gjennom boligen og sjekker at alt er som det skal.

Den kundeansvarlige vil også gå gjennom tekniske installasjoner med deg og snakke om viktig vedlikehold. Dette vil du også finne informasjon om her.

Reklamasjonsperiode:

Når du kjøper en helt ny bolig har du fem års reklamasjonsrett. Dersom du oppdager en feil eller mangel ved boligen, skal du melde dette inn på «Mitt Trysilhus». Vi vil svare deg på din henvendelse og du kan følge status på saken din i «Mitt Trysilhus».

Merk: En reklamasjon skal meldes inn skriftlig «rettidig». Med «rettidig» menes i praksis at du skal sende en skriftlig henvendelse så snart du oppdager feilen/mangelen.

Ettårsbefaring:

Omtrent ett år etter at boligen sto ferdig, vil vi gjennomføre en ettårsbefaring. En ettårsbefaring er entreprenørens gjennomgang av boligen for å avdekke eventuelle feil og mangler som har oppstått etter overtakelsen.

På ettårsbefaringen vil vi gå gjennom reklamasjoner som du har meldt inn til oss og sjekke at de har blitt utbedret og hvilke som står igjen å utbedre. Vi går også gjennom leiligheten for å undersøke om det er feil og mangler utover normal slitasje.

Eiefase:

Vi håper at du trives i din Trysilhus-bolig og at du blir boende der lenge. Selv en helt ny bolig krever vedlikehold for å holde den i den forfatningen du ønsker. Her finner du tips og råd om viktig vedlikehold gjennom boligens levetid.

Dersom du har spørsmål om boligen din, kan du ta kontakt med kundesenteret på telefon 32 21 55 10 (hverdager 10-14) eller sende en e-post til kundesenter@trysilhus.no.